Tehnologia schimbă întreaga omenire de la o zi la alta. Dacă până acum câțiva ani transportul public era un coșmar, fiindcă deplasarea din punctul A în punctul B dura mult timp și nu era confortabilă, în prezent lucrurile s-au schimbat iar călătoriile pot fi adevărate aventuri. Bine, este important și ca țara în care beneficiezi de transportul în comun să fie una civilizată.
În Elveția a fost inaugurată o rută feroviară care a fost propusă acum 150 de ani. Noul Golden Pass Express (GPX) a conectat trei dintre cele mai importante destinații turistice ale țării: Montreux, Gstaad și Interlaken, cu trei ani mai târziu decât era planificat. Trenul panoramic este spectaculos și a putut fi pus în funcțiune datorită noilor tehnologii revoluționare. „Monstrul de fier” este capabil să-și schimbe ecartamentul roților și înălțimea caroseriei.
Datorită designului unic al noilor trenuri, pasagerii pot rămâne pe scaunele lor confortabile pe toată durata călătoriei de 3 ore și 15 minute, în acest timp putând fi văzute unele dintre cele mai frumoase lacuri ale Europei, câteva văi izolate și trecători muntoase înalte, dar și o rută comercială care există încă din Evul Mediu.
Până acum, pasageri care doreau să călătorească pe această rută trebuiau să schimbe două trenuri, fiindcă ecartamentul liniei ferate se modifica și era nevoie de alte vagoane. Noua tehnologie implementată de elvețieni face ca noile trenuri să fie în stare să își modifice ecartamentul în funcție de linia ferată.
În doar câteva secunde, trenurile pot trece de la ecartamentul cu standard international la ecartamentul standard elvețian de 1.435 de milimetri, iar în felul acesta pasagerii nu mai trebuie să schimbe trenul. Calea ferată Montreux Oberland Bernois (MOB) va duce astfel pasagerii în condiții sigure și de lux pe unul dintre cele mai frumoase trasee din lume.
Această tehnologie de a schimba ecartamentul nu este tocmai nouă, ea fiind folosită mai de mult timp de trenurile spaniole Talgo, însă cele din Elveția sunt mult mai complexe. Trenurile de pe ruta elvețiană au capacitatea de a înălța vagoanele pentru a se nimeri cu platformele gărilor mai ridicate.
Elvețienii au realizat 23 de astfel de trenuri, care au costat peste 93 de milioane de dolari. La realizarea acestora a participat și celebra firmă italiană de design Pininfarina, cea care este „responsabilă” de felul în care arată modelele Ferrari.
În fiecare proiect, fie că este vorba de automobile, de transport sau de arhitectură, scopul nostru este să creăm obiecte frumoase în timp ce depășim obstacole tehnice. Cu MOB am creat un tren care oferă o experiență de călătorie imersivă, în simbioză totală cu frumusețea naturii înconjurătoare, a declarat Alfredo Palma, manager de proiect de design la Pininfarina, potrivit cnn.com.
Noile trenuri au trei clase: Clasa a II-a, Clasa I și Clasa Prestige, care are 28 de locuri. În această zonă, pasagerii se pot bucura de luxul oferit de scaunele rabatabile din piele și pot fi serviți cu mâncare și băutură de la restaurantul trenului.
Foto: cnn.com